maandag 12 februari 2018

Kleuren CAL: tas haken

CAL tas haken 2018

Het is bijna zo ver!
Vanaf volgende week maandag komt er iedere week een deel van 
haakpatroon tas: ❤ BAG online.

gratis haakpatroon: tas haken (CAL)

Vandaag laat ik zien wat voor kleuren ik heb gebruikt voor mijn twee voorbeelden. Voor het eerste voorbeeld gebruikte ik 15 kleuren van voorjaar - zomer 2018 met als eindresultaat een vrolijke, kleurrijke tas: Catona 164 Navy (hoofdkleur), 253 Tropic, 391 Deep Ocean, 514 Jade, 387 Dark Olive, 100 Lemon Chiffon, 245 Green Yellow, 411 Sweet Orange, 189 Royal Orange, 386 Peach, 524 Apricot, 252 Watermelon, 408 Old Rose, 516 Candy Apple, 281 Tangerine. Hoeveelheid: hoofdkleur 75 - 100 gram, alle andere kleuren 25-35 gram.*

*Ik had van de kleurtjes genoeg aan 25 gram, maar hield niet meer over dan een draadje. Als je dus van iedere kleur 25 gram hebt, dan kan het gebeuren dat je voor de strepen tussen de granny's van bepaalde kleuren te weinig hebt. Dit is op te lossen door een nog een paar bolletjes bij te nemen of nog extra kleur(en) toe te voegen.

CAL tas haken kleuren

Vind je zo'n kleurige tas iets te opvallend dan bevalt het tweede voorbeeld je misschien beter. Daar gebruikte ik wat minder opvallende kleuren voor en ook maar 4 verschillende.  Larra 7370 donkerblauw (hoofdkleur), Larra 7408 licht blauw, Larra 7326 ecru,  Larra 7427 lichtbruin,  Catona 172 light silver. Hoeveelheid: hoofdkleur 100 gram, andere kleuren 50 - 75 gram.*

Helaas was ook bij dit voorbeeld 1 bol per kleur iets te weinig! Larra kan ook vervangen worden door Catona. Die serie heeft ook 25 grams bolletjes.


Natuurlijk zijn er nog veel meer kleurencombinaties te bedenken. Mijn voorbeelden zijn gehaakt met Catona/Larra van Scheepjes. Van Catona zijn er 109 kleuren, dus keuze genoeg.

Wat ook leuk is... restjes gebruiken.

Voor de tas in vrolijke kleuren heb ik een voering van jeansstof gemaakt. Daarvoor kun je oude spijkerbroeken gebruiken, maar natuurlijk is het ook mogelijk om een lap jeansstof te kopen. De afmeting moet 45 x 80 cm zijn.

Voor de andere tas is een kant-en-klare jutetas gebruikt.Bij deze tas is het belangrijk dat het haakwerk de juiste maat heeft. Ga je voor een ander garen dan kan het zijn dat het groter of kleiner wordt en het patroon aangepast moet worden.

Haakgaren en jutetas zijn te bestellen in de webwinkel.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten